LION Engineering je britský gigant na poli těžkého průmyslu. V hardfacingu či obrábění boduje už přes 50 let, přesto pro obyvatele regionu představoval velký otazník. Nebo hůř – společnost s drsnými pracovními podmínkami. Firmě se nedařilo vystoupit ze stínu minulosti a získat kvalitní zaměstnance. A to se začalo podepisovat na snaze o modernizaci a expanzi do nových odvětví.
Omladit značku
Narovnat firemní hodnoty
Přitáhnout pozornost v online prostoru
Zapsat do DNA značky "krále průmyslu"
Sérií intenzivních workshopů jsme se ponořili do podstaty problému a začali lva samotáře měnit na moudrého vládce. Vytvořili jsme firmě důmyslného průvodce, který jí pomůže na cestě za repositioningem.
Při designování brand vizuálu jsme si nedali za cíl udělat věc, co bude "jen" stylová. Vytvořili jsme identitu, která vlije týmu LIONu do žil novou motivaci.
Zrodilo se moderní a minimalistické logo s trojím významem:
Jednou ze styčných myšlenek nové identity bylo odlišit se od zbytku trhu.
Nové duo mentolová (= šetrný přístup k životnímu prostředí) a petrolejová (= těžký průmysl a kovy) vyčnívá v moři modrých odstínů, které si přisvojila většina firem v branži.
relikvie archetypu vládce
symbol bojovnosti a odvahy
pattern hardfacingu
Všechno začalo tužkou a papírem. Na něm jsme našli pro nové logo ideální tvar.
Součástí výstupu je Brandbook včetně Coremanuálu a Designmanuálu, který definuje použití celé značky.
LION jsme pak do nového kabátu oblékli od hlavy až k patě. Doslova. Protože pokud chceme jako králové působit, musíme tak i vypadat. Vyrobili jsme kompletní merchandise set a designy pro online i offline reklamu.
Třešničkou na dortu a esencí značky se stal i nový claim: „Reshaping the world.“, který přesně reprezentuje vizi společnosti – reflektuje novou éru LIONu, přesah mimo těžký průmysl a růst sítě kontaktů do celého světa.
Po brandingu jsme věděli, že LION urgentně potřebuje solidní kariérní portál. Neděláme nic napůl, proto jsme vytvořili nejprve landing page s nabídkou volných pozic, a až potom se pustili do kompletní rekonstrukce oficiálního webu. Do něho jsme pak HR landing page elegantně vnořili. Vznikla přehledná a user friendly site oblečená do nového vizuálu, která důstojně reprezentuje moderní rebrand a novou tvář značky.
Nelenili jsme ani na sociálních sítích. Profily na Twitteru, Facebooku a LinkedInu prošly makeoverem po vizuální i obsahové stránce. Cílem nového obsahové strategie bylo dostat LION do povědomí širšího regionu, posílit brand awareness a ukázat firmu v novém světle.
Kromě page like kampaně jsme se zabrousili i do odvětví HR. Firma neustále roste, proto jsme spustili náborovou reklamu a podali pomocnou ruku v naplnění poptávky po schopných členech do týmu.
"Our employees have fully embraced the change, we've even received positive feedback from customers. So yes, I like it very much. And not only because of how the rebranding looks, but also due to the results it's yielding. To achieve such outcomes, you need to empathize with individuals in the company and get under their skin. And you've done just that."
Geoff Kimber–Smith, CEO LION Engineering