S kávovými mágy ze Sweet City spolupracujeme už dlouho. Postarali jsme se jim například o logo nebo o úpravu e-shopu. Když se rozhodli, že chtějí kávu i pražit pod novou značkou Nordbeans, svěřili se opět do naší péče.
Na tý louce zelený
První úkol byl vytvořit značku, začínali jsme téměř na zelené louce. Kluci z Nordbeans měli jasno jen v názvu, který odrážel severský způsob pražení, ale také pomocí němčiny poukazuje na Liberec. Chtěli jsme, aby samotné logo bylo v symbióze s názvem a celou filozofií. Klišé v podobě kávových zrnek jsme zavrhli okamžitě a vytvořili jsme náladovku doplněnou extravagantní barevnou kombinací černé a tyrkysové.
Celou značku pak podtrhuje nejen barevnost ale i masivní písmo Proxima Nova ve verzálkách. A aby toho nebylo málo, kluci přišli se sezónními značkami espresso směsí nazvaných podle severských lesních zvířátek. Začali jsme pěkně s jelenem, který od nás dostal, stejně tak jako všechna káva od Nordbeans, i obaly.
Znám, znáš, známe
Chtěli jsme web propojit se sociálními sítěmi, aby se zde zobrazovali příspěvky jak od pražírny, tak od dalších kávových fanoušků a nadšenců, všechno hezky pěkně na jednom místě. K tomu bylo potřeba vytvořit hashtag, aby všechny příspěvky sjednotil a zároveň byl všem společným heslem a dal se použít i mimo sociální sítě. Dal nám zabrat, ale vyšlo to – #ZnamSvouKavu.
Odrazili jsme se od toho, že Nordbeans svou kávu perfektně znají (vždyť se pro ni vypravili až do Kolumbie k tamějším farmářům), a díky nim svou kávu poznají i ostatní – jak chuť, tak původ. Na podporu šíření tohoto poselství vznikl i kávový manifest, pod který se návštěvníci webu mohou „facebookově podepsat“, a dát tak vědět světu, že oni také znají svou kávu.
Kávová encyklopedie
#ZnamSvouKavu se skutečně táhne celým webem. Ten totiž není jen prezenční a plný krásných fotek, obsahuje také spoustu informací ze světa kávy.
Pokud nemáte jasno co je flat white nebo jak se dělá aeropress, koukněte do sekce Příprava a máte to tam i s návodem. Tadá. Že není kafe jako kafe a že Juan z Kolumbie ho suší jinak než farmáři v Keni, vám objasní sekce Původ kávy. A pokud by vám i tohle bylo málo, navštivte Blog a přečtěte si třeba, jak se vlastně kávovník pěstuje. Prostě poznejte svou kávu.
Pár kliků a káva je vaše
Základ je ale kávu prodat. Navrhli jme tedy pro Nordbeans uživatelsky příjemný obchod. Cílem bylo vám co nejvíce zkrátit cestu k pytlíku nové kávy. Vše je přehledně rozděleno do čtyř sekcí. A nákup je pak lahoda, jen přihodit do košíku, kliknout na „koupit“ a pak vše vyřešíte přehledně na jedné stránce, a to včetně platby.
Spolupráce s Nordbeans i Sweetcity nadále pokračuje, pomáháme jim s různými grafickými návrhy a tak podobně. Moc nás to těší a doufáme, že nám to spolu dlouho vydrží.