Mítink, brífink, brainstormink
Úzká kooperace s klientem je klíčem ke vzájemný spokojenosti. Amen. A proto hned v přípravné fázi jsme ke spolupráci přizvali do kreativního procesu tygří marketingový tým složený z Dominika Jakubce a Martina Kadlece, tedy persony nejpovolanější. Protože upřímně řečeno, kdo zná Tygry lépe než samotní Tygři?
V tomhle období tradičně nastává tzv. kreativní ping pong; ve sdíleném online prostoru tvoříme my i klient inspirační moodboardy, ze kterých budujeme dokonalou ideu. Ladíme téma, barvy, styl, fonty, myšlenku. Letos nám v přípravné fázi vykrystalizovalo hned několik favoritů:
„Měli jsme pro Tygry v zásobě už tradičně více směrů, které by vypadaly opravdu skvěle, ale jednomyslně jsme pro následující sezónu zvolili emoční hloubku a při představování konceptů markeťákům Tygrů jsme favorizovali vizuál postavený na kvalitních fotografiích fanoušků a copywritingu.“ vysvětluje grafik Viktor Jůna, který vizuály Tygrů ladí k dokonalosti už třetím rokem.
Vracíme lásku fanouškům
Co je hokej bez fandů? V posledních dvou letech se bohužel nejednalo o řečnickou otázku, ale smutnou praxi. Proto se Tygři také rozhodli srdcem a verdikt byl rychlý. Do hlavní role postavíme fanouška a poděkujeme mu tak za to, že s námi táhne za jeden provaz v dobách slávy i neúspěchů. Dominik s Martinem pak návrh hladce obhájili u vedení a my dostali zelenou pustit se do dalších kroků.
„Je to logické pokračování práce s myšlenkou sezónního vizuálu Bílých Tygrů Liberec. Minulou sezónu jsme chtěli oslovit mladšího fanouška formou moderní herní grafiky a sloganů. Úspěšně. Částečně to bylo i díky pandemii, která mnoho lidí donutila u monitorů a televizí sedět více, než bývalo obyklé. Nyní chceme probudit zpátky Tygra v každém fanouškovi, zvednout ho z gauče a vrátit ho zpět do naší krásné arény. Jsme vděční, že i tuto sezónu můžeme naší severské šelmě pomoci v tomto úkolu.” doplňuje David Porš, CEO agentury SMWORKS.
Produkce plná emocí
Nažhavili jsme foťáky, připravili ateliér, rozmístili světla a rozhodili sítě. Fanoušek wanted! A ne jeden – víme, že tygří srdce nebije v hrudi jen klukům s hokejovými kartičkami a vousatým Vikingům fandícím v kotli. „Jednou tygr, navždy tygr“ je tvůj děda, co žije hokejem od dob černobílý telky. Je to mladá holka, co si na tvář namaluje modrobílý srdce. Jsou to tvoji rodiče, co měli na hokeji první rande. Je to i tvoje babi, která ve skříni místo ubrusů schovává všechny tygří šály a čepice. Našli jsme je všechny.
Úkol zněl jasně – zachytit co nejautentičtější emoce. Ateliér není tribuna, ale díky komorní atmosféře se naší fotografce Lee podařilo modely před objektivem uvolnit a rozfandit i bez hokeje.
„Po prvních 5 minutách se Tygr probudil ve všech, co na focení přišli. Není to jen o dresu, je to o emoci, pocitu a atmosféře, která s nimi před objektiv přichází. Se všemi lidmi se mi proto pracovalo skvěle. Trochu jsme je motivovali větami typu: Usměj se, jásej, zakřič, teď udělej výraz jako ‚Jóó, góóól!‘, ukaž bojovnost, radost... Díky tomu se z těch, kteří třeba nikdy nestáli před objektivem, rázem stali prvotřídní a sebejistí modelové. Celý proces focení mě bavil stejně, jako mě teď baví výsledný kreativy po grafický úpravě. Troufám si říct, že si focení užily obě strany.” hodnotí Lea produkční fázi.
Zařvi jako Tygr!
Vyfotili jsme nadšení, radost, zápal, souznění i nefalšovaný tygří řev. Moodovku jsme ještě podpořili tygřím merchem, a pozor, ten si na scénu přinesli fanoušci svůj vlastní! Nebylo pochyb o tom, že jsme oslovili ty pravé.
„Nevím, zda se můžu označit za dlouholetého fanouška Bílých Tygrů, ale předpokládám, že od postupu do extraligy už uplynulo dlouhé období. Pamatuji ještě doby, kdy se hrálo ve staré Svijanské aréně. A dá se říci, že postupová sezóna je vlastně začátek mého ‚tygřího života‘. Byly dobré časy, skvělé sezóny, ale samozřejmě i pár momentů, kdy nám doslova šlo o udržení extraligy v Liberci. Za sebe můžu říci, že jsem vždy věřil, že Tygři to zvládnou, no a když se naskytla příležitost pro ně něco jako fanoušek udělat, nezaváhal jsem ani na vteřinu, tohle je pro mě splněný sen.” vyjádřil se Pavel Vlášek, jeden z našich fotomodelů, o svém vztahu k libereckému hokejovému klubu během focení.
Zlatý grafický ručičky
V postprodukci padla karta opět na grafika. Viktor vybral ty nejlepší snímky, ponořil se do hlubin editačního procesu, vytvořil dechberoucí efekty, a ještě horký exporty lifroval do mailů tygřím marketérům.
„Nejvíc mě na procesu tvorby sezonního vizuálu baví, jak je výsledek nepředvídatelný a kreativa fluidní až do okamžiků těsně před zveřejněním. Nikdy se nejedná o stereotypní práci. Tento vizuál byl i hodně specifický volností, kterou jsme měli v rukách – jako pro grafika je pro mou práci důležité mít v rukách kvalitní podklady. A díky fotoprodukci, kterou jsme dělali interně, jsem měl příležitost podobu podkladů ovlivnit a otisknout do ní v kooperaci s Leou svoje představy.” pochvaluje si Viktor práci v letošní sezóně.
Permice, billboardy, sítě, mailingy, všechno v rekordním čase oblíkl do nový identity. A všechno se líbilo! Než bys řekl tiskový data, uzřel tenhle silnej vizuál světlo světa a zbývá poslední otázka:
Co na něj říkáte?