BPM projekt, co baví
Už od začátku BPM projektu jsme věděli, že děláme love brand. Práci na kreativním konceptu značky jsme tak vzali víc než zodpovědně a v rámci nový vizuální identity stvořili ne jednoho, ale celou rodinu dinosauřích ambasadorů. Světlo světa tak spatřil Kabelosaurus, Routosaurus a Rou T-Rex.
Z onlajnu hurááá do ulic
V duchu roztomilejch dinů jsme pak vytvořili jak nový webovky, tak parádní sociální sítě a tiskoviny. Ale to nám nestačilo. Věděli jsme, že v LBnetích maskotech se skrývá daleko větší potenciál než věčnej život ve 2D verzi. A tak jsme marketing posunuli dál a oblíkli dina do plyše. Oslovili jsme mistry v oboru kostýmní tvorby a spojili síly s Barrandovem. Ušili nám Rou T-Rexí kostým v ikonický LBnet oranžový a nebudem lhát, jakmile dorazil k nám do Liberce, slavili jsme něco jako druhý Vánoce. Plány na boží offlajnovou akci na sebe nenechaly dlouho čekat.
Já jsem Rou T-Rex, najs tu mít jů!
LBnetí dino rozhodně není hrozivá příšera z Jurskýho světa, ale to, že je maskotem LBnetu, jsme neprozradili na první dobrou. Chtěli jsme vyvolat rozruch a spousty otázek. Dino se tak proběhl od Soukeňáku po námko skrz ulici Pražská a my se zatajeným dechem čekali na reakce okolí. Účel splněn – náhodní kolemjdoucí si dina fotili, natáčeli a odchytávali na selfíčka. A nebyli bychom SMWORKS, kdybychom si u toho neudělali video produkci i my.
Povedly se nám skvělý záběry a akce nabrala novej směr. Sestříhali jsme klip, ve kterym dino tancuje spolu se studenty liberecký průmky Macarenu a video pustili do éteru na sociálních sítích; cílilo na Liberečáky a blízké okolí ve věku 18–60 let. A výsledek? Příspěvek oslovil celkem 31 000 lidí, jupí!
Klient byl nadšený a dal nám zelenou na další kroky. Dino šel 8. 12. do ulic znovu a tentokrát se soutěží. Vyrobili jsme letáčky s unikátními kódy, z nichž tři obsahovaly výhru v podobě internetu na 6 měsíců zdarma. Routrosauřího maskota doprovodila i naše stážistka Šárka a zatímco rozdávala kolemjdoucím soutěžní letáky, náš Pavel, kameraman a fotograf v jednom, celou akci pečlivě dokumentoval.
Technikálie pro fajnšmekry
Hru jsme umístili na náma vytvořenou landing page, která soutěžícímu po zadání unikátního kódu okamžitě řekla, jestli vyhrál. A pokud neměl to štěstí, připomněli jsme mu, že LBnet pro něj má další výhodnou nabídku – Smart TV na 2 měsíce zdarma.
Kreativní mozky akce
Není náhodou, že jsme se pustili do odvážné kampaně. Letos v dubnu nám do týmu přibyla markeťačka Markéta, která má ze sebou léta zkušeností s podobnými akcemi z pražských reklamních agentur. Idea s dinem v ulicích Liberce tak vyšla z její hlavy a společně s Pavlem a několika dalšími vytvořila produkční tým. A jaké jsou jejich pocity z projektu?
“Podobné živé akce jsou vždy riskantní, protože nikdy nevíte, jak na to lidé zareagují. Měli jsme štěstí, že si LBnetí maskot okamžitě získal své fanoušky, a myšlenka tanečního pochodu v ulici zase zabrala, i když to není zrovna originální koncept. Lidé milují obyčejné věci. Vše zafungovalo natolik dobře, že tento původně malý projekt začíná získávat větších rozměrů. A nebojte, dino způsobí ještě větší rozruch! (Na to si ale budete muset ještě počkat.)” vysvětluje Markéta Bělíková, Chief Strategy Officer agentury SMWORKS.
“Akce jako taková byla vydařená, užil jsem si hlavně natáčení na náměstí v předvánočním duchu. Lidé se s dinem chtěli fotit sami od sebe, produkce tak byla hodně přirozená. A co se týče letáků se soutěží, překvapilo nás, jak moc jsou lidé rezervovaní a obecně nedůvěřiví k soutěžím. Jinak jsme ale dostali hezkou zpětnou vazbu a dozvěděli se, že dina spoustu Liberečáků zná už z Facebooku. Highlight dne byl pán ve stánku na náměstí – nabídl nám medovinu na zahřátí, protože byla fakt zzzima. ;)))" popisuje Pavel Ulman, fotograf a kameraman.
Bavil tě tenhle článek? Mrkni na další projekty z dílny SMWORKS!