Technická univerzita v Liberci pro nás není jen tak ledajaká škola – hned několik z nás si právě na tady došlo pro svůj vymodlenej titul. Navíc k nám na stáže často mířej tamní študáci. Zkrátka a jednoduše – vazby máme silný. A když nás ekonomka poprosila, abychom jí pomohli nabrat víc studentů, těšili jsme se na tohle collabo jak učitelka na letní prázdniny. Co jsme pro EFko vymysleli? Nuže…
2022: První přihlášky, první úspěchy
Hned z kraje jsme dostali za úkol nalákat víc omladiny na navazující magisterský obory. Času málo, cíle ambiciózní, ale pod tlakem vznikaj diamanty, že jo…
Kreativní myšlenka?
Mluvit jazykem cílovky a rozporovat nejčastější důvody, proč se bakaláři na inženýrský studium nehrnou. A headliny typu „Já si toho inženýra někdy dodělám“ oslovily absolventy, co si ještě nebyli úplně jistý, jestli maj na další studium elán. Přidali jsme odlehčenej tón a ukázali, že studium můžeš zvládnout i s prací nebo jinejma „limitama“.
Jakej byl výsledek za pouhej jeden tejden od spuštění? Víc než 100 přihlášek do plusu. Studijní oddělení hlásilo nebejvalej zájem – a my věděli, že jsme na správný cestě. Udělali jsme ze studia na ekonomce horký zboží.
2023: Next level
Po úspěchu z první spolupráce jsme už v lednu začali ladit další kroky. Tentokrát se kromě navazujícího studia přidaly i bakalářský obory. Cíl? Rozšířit dosah kampaní a nalákat ještě víc studentů aka překonat sami sebe. A to je teprv výzva. Co jsme vypimpili?
Rozšířený cílení
V prvnim kole jsme se zaměřili na Libereckej kraj a okolí, druhej termín už cílil na celou republiku. Dokázali jsme se tak vloudit i do podvědomí studentů, co předtim o TULce možná ani neslyšeli. A střihli jsme si i kampaň mířenou na studenty v zahraničí.
Boříme mýty
Vzali jsme si insighty od vedení EF a šli víc do detailu. Když jsme zjistili, že má Management výroby málo přihlášek, rozhodli jsme se, že by kampaně měly bořit stereotypy a nepravdivý předsudky. „Management výroby = montážní pás? Ani omylem. S našim oborem budeš řídit strategii a plánování!“ lákaly budoucí ekonomy naše kreativy.
Výsledek?
Kampaň oslovila přes 160 tisíc uživatelů Facebooku a Instagramu. Počet přihlášek vzrostl o 35 %, a fakulta se tak stala miss popularity mezi všema fakultama na TULce.
2024: Tvůj pohled na věc
Další rok jsme to kreativně posunuli ještě o štok vejš. Vsadili jsme na trend z Instagramu aka koncept POV (Point of view) – a představili si, jaký je to na EF pohledem těch, co tam reálně studujou. A protože nám vedení dalo plnou důvěru (takový klienty milujem!) nechyběly vtípky a trocha nadsázky.
Reklamy ukazovaly, co na TULce zažiješ – výhledy z kolejí, výlety do Jizerek nebo networking při pivu s profesorama – ale ukázali jsme i to, jak si šťastlivec povede, když studium toho nebo onoho programu dotáhne do sladkýho finále. Život na vysokej nóhe, letenky v business třídě, bávo v garáži, chápem se…
Sázka na trend se nám vyplatila. Ekonomka měla v prvním kole o rekordních 400 přihlášek víc než předchozí rok. Sama univerzita se pochlubila a na sockách pyšně rozhlásila:
"Nárůst počtu přihlášek hlásí téměř všechny fakulty TUL: výrazný byl na fakultě zdravotnických studií, fakultě umění a architektury i fakultě strojní. Rekordmankou prvního kola přijímacího řízení je ekonomická fakulta, kam přišlo o 400 přihlášek více než loni, to je nárůst o více jak 35 %. Podle vedení univerzity i děkanů jsme úspěšnější v oslovování mladé generace."
Ekonomka se díky našim kampaním dostala do povědomí studentů po celý republice. Co bude dál, ptáte se? Pár nápadů nám v šuplíkách uzrává a my jsme jak na trní, kdy dostanem další příležitost. Už teď se těšíme, že pro mikro a makro nadchnem další mladý tváře. Páč škola je základ života, no né?